Sunday, April 15, 2012

Flower Show at Takashimaya

In March, there was a Flower Show at Takashimaya. There were wonderful array of flowers at the show including a display by Shane Connolly. In case you didn't know, Shane Connolly is the designer who was appointed to do William and Kate's Royal Wedding. I had the privilege of meeting with him briefly after his demonstration. He was a really nice man, very polite and down to earth. It was nice to understand his aesthetics and his approach to design.


Shane Connolly's Work

My favorite David Austin Roses

My favorite David Austin Roes

S.C's Work

William and Kate

Thunberg's meadowsweet and tulips



Cherry Blossoms and Rose garland



Amazing Ranunculus

Sweet peas, Scabiosas, Pansies and Dahlias

HUGE Lisianthus

Add caption

Bouquet with Hellebores



More Hellebores





三月下旬に高島屋でフラワーショーが行われました。すばらしい花がディスプレイされててとてもキレイでした。ショーの中ではロイヤルウエディングを手がけたデザイナーの見事なディスプレもありました。彼のデモンストレーション後に会うことができました。とても優しく良い人でした。彼の美学やデザインに対してのアプローチも理解できて良い経験でした。

No comments:

Post a Comment